pexels-photo-1-300x200

Od kilkunastu miesięcy obserwujemy w sieci wielkie starcie gigantów – Facebook kontra YouTube. Nie bez przyczyny popularny serwis społecznościowy tak zaangażował się w mocną promocję treści wideo. Według prognoz, rok 2017 ma okazać się przełomowy dla tego typu contentu, bowiem wideo ma stanowić 90% treści dodawanych do Internetu! Co jednak wpływa na to, że wideo dominuje w sieci?

Jak się okazuje, kluczem do rozwiązania zagadki jest… nasza biologia! Jak wiadomo od dawna, człowiek lepiej przyswaja treści wizualne od werbalnych lub tekstowych. Co więcej, mózg przetwarza obrazy ponad 60 razy szybciej, niż teksty – dlatego preferujemy zdjęcia i lepiej reagujemy na filmy.

Zdają sobie z tego sprawę najwięksi giganci na rynku internetowym, w tym Facebook, który jest na najlepszej drodze do dorównania YouTube’owi w kwestii contentu filmowego.

Facebook trzyma rękę na pulsie

FB nieraz pokazał, że trzyma rękę na pulsie – również w kwestii wideo. W 2015 roku, za sprawą Film 360, Facebook umożliwił umieszczanie filmów sferycznych, co pozwala widzowi na przeniesienie się do samego centrum oglądanej sceny. Dzięki tej technologii, możemy między innymi zajrzeć do pokoju Salvadora Dalego lub zobaczyć wnętrze statku kosmicznego w taki sposób, jakbyśmy znajdowali się na pokładzie.

Handlowcy wiedzą, o co chodzi

Marketingowcy z całego świata szybko zdali sobie sprawę z faktu, że obecność firmy w Social Mediach, to konieczność – ponad 80% potencjalnych klientów przejawia większe zaufanie względem marek, które wykazują aktywność w mediach społecznościowych! Sama obecność jednak nie wystarczy – należy publikować ciekawy i angażujący content. W związku z tym, treści wideo stanowią idealne rozwiązanie dla wszystkich firmowych fanpage’y, bowiem pozwalają na łatwe i dokładne zaprezentowanie oferowanego produktu lub usługi.

 

wideo-300x300

Dobry content to ciekawa historia

Według badań przeprowadzonych przez IBM Marketing Cloud, content wideo – aby w pełni spełniał swoją funkcję perswazyjną – powinien być skonstruowany z trzech składowych: poprzez opowiedzenie ciekawej historii, odpowiedzi na nurtujące pytania i ostatecznie – zaangażowanie emocjonalne. Warto także zwrócić uwagę na fakt, że zabawne dialogi, czy stylizacja na tak popularny dzisiaj format, jakim jest vlog, są skuteczniejsze w dotarciu do klienta od tradycyjnej reklamy puszczonej w telewizji lub tym bardziej – przedrukowanej w prasie.

Co z budżetem?

Wielu firmom wydaje się, że promocja w Internecie, szczególnie ta zawierająca content wideo, jest kosztowa, a budżet na nią wykorzystany przekracza kilkukrotnie fundusze przeznaczone na promocję w wyszukiwarce. Nic bardziej mylnego! Reklamowy film wideo to obecnie jedna z tych form promocji, na którą mogą sobie pozwolić nie tylko giganci rynkowi, lecz także małe i średnie firmy. Dzięki rozwojowi technologicznemu obecny na rynku sprzęt dla osób prywatnych umożliwia zarówno realizację, jak i publikację profesjonalnych filmów przy niewielkim wkładzie finansowym.

 

wideo1-768x582

Wideo w oczach wyszukiwarki

Aby treści były atrakcyjne z punku widzenia wyszukiwarki internetowej, należy o nich pomyśleć jako o standardowej reklamie w sieci. W związku z tym, zamieszczony w Internecie film powinien być prawidłowo opublikowany. Tylko właściwie zatytułowany i otagowany film, bazujący na oryginalnej treści, może przyczynić się do poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce jako odpowiedź na zapytania internautów.

 

Eksperci twierdzą, że oprócz oczywistych słów kluczowych bezpośrednio nawiązujących do filmu oraz branży i samej firmy, należy w opisie kilkukrotnie użyć słowa video. Do określenia optymalnych fraz w ramach działania SEO warto posłużyć się także profesjonalnymi narzędziami lub tymi dostępnymi online, jak na przykład popularny Google Keyword Tool.

Jeżeli film zostanie opublikowany na stronie firmowej, z punktu widzenia SEO najlepiej jest umieścić go na osobnej podstronie (według zasady: jeden film, jedna strona). Należy jednak zwrócić szczególną uwagę na metatagi title i description – mają one większe znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania, niż metatagi zwykłej strony tekstowej.

Świat jest pełen reklam, reklamy pełne komunikatów. Popularność wideo oraz reklam w tym formacie jest obecnie bardzo wysoka – warto więc z tego skorzystać i przemyśleć, jak za pomocą typu contentu odnieść prawdziwy sukces.

 

Autor: Maria Biernacka – Social Media & Content Specialist MAGNES.PL