emoji-300x200

Być może trudno zauważyć, lub łatwo przejść obok faktu, że… popularne w wirtualnym świecie emotikony kończą w tym roku 18 lat! Za twórcę tego języka uważa się Shigetaka Kurita – Japończyka, który przed osiągnięciem pełnoletności emoji pracował w firmie zajmującej się komunikacją mobilną. Skąd jednak taki pomysł? Jak wiadomo – potrzeba matką wynalazku – mężczyzna zapragnął stworzyć ikonę, która umożliwi użytkownikom przesyłanie sobie informacji w formie obrazkowej, jednak zajmującej zdecydowanie mniej miejsca niż standardowa grafika.

Emoji emotikonowi nierówny

Choć większości internautów wydaje się, że emoji i emotikony stanowią jedność, istnieje między nimi poważna różnica: emotikon składa się ze znaków dostępnych na klawiaturze, gdy tymczasem emoji to gotowa ikonka zawierająca się w jednym znaku.

Słowo emoji nie ma bezpośredniego tłumaczenia w języku polskim. Czasami spotyka się określenie „ideogram”, czyli umowny znak graficzny, ale… czy ktoś posługuje się tym wyrażeniem?

Wyszukiwanie za pomocą emoji?

Czy można wyszukiwać w Google za pomocą emoji? Okazuje się, że tak! Dla jednych wydaje się być to przydatnym udogodnieniem, dla innych znakiem czasów. Jedno jest pewne – emoji na dobre zawładnęły Internetem!

Jak wyszukać emoji w Google? to proste – wystarczy wkleić je do wyszukiwarki. Co ciekawe, wyświetlają się wyniki dotyczące tylko samej ikony, a nie znaczenia jakie za sobą niesie, dlatego jeśli wkleimy emoji :party popper: nie wyświetlą się nam pomysły na zorganizowanie urodzinowej imprezy.

sad-300x229

Marketing emoji

Jak wszystko w Internecie, tak i popularność emoji nie umknęła marketingowcom, dlatego znane marki coraz częściej sięgają po tę formę komunikacji. Poniżej krótka grafika stworzona na podstawie raportu sproutsocial.com o marketingu emoji!

czym-jest-emoji-2
jak-przetwarzamy-tekst-i-obrazy
dane
kto-uzywa
popularne-emoji

Autor: Marysia Biernacka Social Media & Content Specialist