Walentynki to szczególny czas dla wszystkich zakochanych i przyszłych par, ale również świetna okazja do tego, żeby rozwinąć biznes i zwiększyć sprzedaż w dobrym stylu. Do dnia zakochanych pozostał niewiele ponad miesiąc, dlatego najwyższy już czas, by wprowadzić przemyślaną pod tym kątem strategię marketingową. Chcesz dowiedzieć się, jak rozkochać w sobie klientów? Zapraszam do przeczytania mojego artykułu! 

Jak się całować, jak pocałować dziewczynę, jak całować po francusku… To najczęściej wyszukiwane frazy w okresie Walentynek związane z pocałunkami. Poważnie…? Ale nie o tym ten artykuł, tego dowiesz się z Google 🙂

Jak widzisz poniżej, z roku na rok konsumenci coraz chętniej obdarowują swoje drugie połówki kosztowymi prezentami. Co ciekawe, to częściej panie szukają prezentu dla swojego wybranka, a panowie 3 razy rzadziej proszą o pomoc w tej sprawie wyszukiwarkę. Przy ustalaniu strategii, oprócz demografii weź pod uwagę również fakt, że prezenty szukane na ostatnią chwilę są z reguły tymi, po które sięgamy najczęściej, a co się z tym wiąże – kupujemy je za pomocą urządzeń mobilnych. Pamiętaj więc, żeby Twoja strona internetowa poprawnie wyświetlała się na smartfonach i tabletach!

 

 

Wiadomo, że romantycznej kolacji przy świecach w domowym zaciszu towarzyszy ckliwa muzyka. Kto by pomyślał, że All by myself śpiewane przez Celine Dion i kojarzone głównie z wieczną singielką Bridget Jones stanie się walentynkowym hymnem wszystkich zakochanych i 14. lutego zostanie odtworzone o 175% częściej, niż zazwyczaj?

A czy zdajesz sobie sprawę z tego, że już od początku lutego użytkownicy Internetu szukają miejsc na randkę, odpowiednich kreacji i bezpiecznych tematów do rozmów? Co mam na myśli przytaczając te wszystkie dane i pytania? Pamiętaj, że musisz być wszędzie tam, gdzie Twoi potencjalni klienci – w związku z tym, w Walentynki postaw na content marketing na przykład  z poradami outfitowymi (jeśli prowadzisz sklep odzieżowy), reklamy swoich produktów i usług pod artykułami tematycznymi oraz nie zapominaj o banerach na YouTubie (koniecznie wizualnie dopasowanych do Walentynek)!

 

 

Niektórzy szczęśliwcy w Walentynki 2019 świętować będą pierwszą rocznicę zaręczyn. Jeśli prowadzisz sklep jubilerski, kwiaciarnię lub butik z bielizną i wydaje Ci się, że w ten dzień sprzedaż i tak wzrośnie, więc nie musisz inwestować w reklamę, jesteś w błędzie (no, chyba, że jesteś właścicielem butiku Tiffany’ego, który sprawił, że pudełeczka w kolorze jaj drozda (opis koloru via Tiffany&Co., Wikipedia) stały się najbardziej kultowym wyznacznikiem zaręczyn)! Niestety konkurencja w każdej branży jest spora i bardzo się stara, aby przyciągnąć klientów do swoich sklepów, zwłaszcza w Walentynki. Jeśli nie chcesz zostać z niczym, musisz już w styczniu (teraz jest najlepszy moment!) rozpocząć wzmożoną kampanię reklamową. Dzięki temu staniesz się widoczny i zwiększysz szansę na to, że klient wybierze właśnie Ciebie. Spraw, aby klienci poczuli nastrój walentynkowych zakupów i chcieli zostać w Twoim sklepie na dłużej. Świetnie sprawdzą się tu wszelkiego rodzaju banery nawiązujące do specjalnej, walentynkowej oferty, o których pisałam parę zdań wyżej :).

 

 

Poniżej przedstawiam jeszcze małą ściągę z pomysłami, jakie możesz wykorzystać nastawiając się na wzmożone działania marketingowe w okresie Walentynek:

  1. Prowadzisz sklep internetowy? Zaproponuj darmową dostawę.
  2. Odróżnij się od konkurencji i przygotuj gotowe zestawy walentynkowe składające się z Twoich produktów.
  3. Posiadasz bazę klientów? Wyślij newsletter, w którym nie zapomnisz poinformować w specjalnej, walentynkowej ofercie.
  4. Dużo osób porzuca koszyk w Twoim sklepie internetowym przed finalizacją zakupów? Przygotuj dla niezdecydowanych specjalny kod rabatowy – to ich zachęci!
  5. Przygotuj ofertę last minute – zawsze znajdą się klienci, którzy odkładają wszystko na ostatnią chwilę (tak, to ci o których pisałam na początku odnośnie zakupów przez urządzenia mobilne :))!
  6. Dostosuj wygląd sklepu do zasady love is in the air – w końcu to Walentynki!
  7. Nie zapominaj o singlach! Słyszałeś o czymś takim jak „anty-walentynki”?
  8. Stwórz ofertę dla dwojga – wyjazd do SPA, wejściówki do kina dla zakochanych w niższych cenach? To się sprawdzi!
  9. Obiecaj dostawę na czas, najlepiej w 24 godziny. Tylko nie zawiedź!
  10. Na koniec najważniejsze – wykorzystaj Google AdWords. Jeśli Twoja strona internetowa lub sklep nie znajduje się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, na ten czas znaleźć się tam musi! Dzięki temu szybko pozyskasz wartościowy ruch i zwiększysz sprzedaż.

Wciąż brakuje Ci pomysłów albo nie wiesz jak wdrożyć swoją strategię? Skontaktuj się z nami i rozkochaj w sobie klientów w te Walentynki!

 

 

 

Autor: Marysia Biernacka – Social Media & Content Manager

Specjalistka od nowych mediów, w tym szczególnie Facebooka, Instagrama i Linkedina. W codziennej pracy zajmuje się dowodzeniem Działem Kreatywnym, prowadzi Facebooki, tworzy grafiki, kampanie i pisane historie. W swoich artykułach zgłębia tajniki nowinek świata social mediów i content marketingu. Prywatnie zagorzała fanka wizażu i Lisy Eldridge.