Konwersją nazywamy główny cel, dla którego powstała witryna internetowa. Może to być dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego czy zapisanie się do newslettera.

Współczynnik konwersji to odsetek osób, które weszły na stronę i dokonały konwersji. Przykładowo jeśli spośród 100 klientów sklepu internetowego 2 dokona zakupu, współczynnik konwersji wynosić będzie 2%. Zadaniem optymalizacji współczynnika konwersji jest skłonienie jak największego procenta użytkowników do konwersji.

magnes

Dzięki optymalizacji konwersji, ruch na stronie ma większe szanse doprowadzić do konwersji, podnosząc przy tym opłacalność inwestycji i generując dodatkowy zysk. Optymalizacjia Współczynnika Konwersji pozwala na:

 

  • większenie generowanych przychodów
  • obniżenie kosztów
  • zdobycie większej ilości leadów
  • realizacja innych celów, w zależności od przyjętej strategii