wyzszy-roi-z-reklam-300x225

Specjaliści od marketingu mogą wyjątkowo skutecznie zwiększyć sprzedaż offline poprzez optymalizację media miksów. Ostatnie badania wykazały, że współczynnik ROI, czyli zwrot z inwestycji z kampanii YouTube jest wyższy, niż w przypadku tradycyjnej reklamy telewizyjnej, jeśli zostaną uwzględnione aktualne wydatki na promocję.

Jak znaleźć złoty środek?

Ze względu na coraz większą i stale rosnącą fragmentaryzację mediów, specjaliści od marketingu stoją przed nie lada wyzwaniem – jak znaleźć najlepszy sposób na wykorzystanie środków we wszystkich kanałach komunikacji oraz w jaki sposób zrozumieć rolę, jaką media cyfrowe mogą odegrać nie tylko w budowaniu marki, lecz także zwiększeniu sprzedaży w dużej perspektywie? Najnowsze dane wykazują, w jaki sposób wideo online wpływa na sprzedaż offline oraz dowodzą, że dany kanał powinien mieć większy udział w media miksie.

Według metaanalizy przeprowadzonej przez Google, 56 historii sukcesu w ośmiu krajach reklama na platformie YouTube przyniosła większy zwrot z inwestycji, niż reklama w telewizji. Co ciekawe, miało to miejsce w prawie 80% przypadków!

Choć oczywistym jest, że w dzisiejszej erze cywilizacji reklama emitowana w telewizji wciąż ma duże znaczenie, według analizy Google wciąż przeznacza się niewystarczające środki na promowanie przekazu w formie wideo online. W oby tych przypadkach, zanim podejmie się jakiekolwiek działania należy najpierw zrozumieć, jak optymalnie połączyć wiele kanałów komunikacji, by osiągnąć jak najlepszy efekt końcowy.

badania-wykazaly-ze-w-77-przypadkow-reklama-na-youtube-przyniosla-wiekszy-wskaznik-roi-niz-reklama-wyswietlana-w-telewizji-przy-aktualnym-poziomie-wydatkow-300x300
Zwiększ sprzedaż, optymalizując media mix

W ramach wspomnianej analizy, zostały przeprowadzone prognozowania dla 17 kampanii, co pozwoliło zaprezentować, w jaki sposób przeniesienie całościowego budżetu reklamowe na wideo online poprawia skuteczność całości. W tym celu zlecono ponad dwukrotne zwiększenie budżetu na reklamę w YouTube w przypadku 80% tych kampanii. Efekty? Prognozy wykazały, że poprawnie zoptymalizowany media mix oraz dwukrotne zwiększenie budżetu na reklamę wideo online pozwalają uzyskać znacząco większy zwrot z inwestycji! Dodatkowo, wyższe ROI osiągane z kampanii Youtube sugeruje możliwość podniesienia wydatków w tym obszarze nawet 6-krotnie!

Jak wynika z przeprowadzonego badania, warto inwestować nie tylko w reklamy w ich tradycyjnych formach, lecz także w te online – w formie banerów, linków sponsorowanych, grafik czy w końcu – wideo online. Dzięki reklamom na platformie YouTube można nie tylko uzyskać wyższy zwrot z inwestycji, lecz także zwiększyć zasięg oraz połączyć korzystną cenę za kampanię wraz z elastycznością działań.

Autor: Maria Biernacka Social Media & Content Specialist