hands-woman-laptop-notebook-300x200

Timeline, czyli potocznie tak zwana oś czasu, kryje w sobie niezmierzone pokłady potencjału, o czym – ma się wrażenie przeglądając fanpage – często zapominają administratorzy wielu stron. Poniżej krótki poradnik, który przyda się jako lektura zarówno świeżym facebookowiczom, jak i starym wyjadaczom.

Potęga zdjęć

Pomimo faktu, że coraz częściej mówi się o rosnącej roli interakcji i rozmowy z fanami, w rzeczywistości przede wszystkim zwiększa się rola grafiki. Cover photo, zdjęcie profilowe, grafiki aplikacji czy w końcu – wykorzystanie zdjęć przy kamieniach milowych na tablicy, to tylko kropla w morzu potencjału, jaki oferują zdjęcia zamieszane na portalu.

Niezależnie od typu postów, pamiętaj, że każdą możliwą przestrzeń musisz zagospodarować graficznie. Nie tylko po to, by zwiększyć świadomość marki, lecz także wzbudzić zainteresowanie wśród fanów. Ciekawe przykłady wykorzystania zdjęcia w tle znajdziesz tutaj: http://www.socialmediaexaminer.com/16-creative-ways-to-create-your-facebook-timeline-cover-photo/

Angażowanie użytkowników

Najprostszą, a zarazem nie zawsze tak oczywistą metodą na angażowanie użytkowników Facebooka, jest wymuszanie interakcji poprzez zadawanie pytań oraz rozwijanie wspólnej dyskusji pod konkretnym postem. Dodatkowo, warto pamiętać o tworzeniu luk w tekście, występujących po każdym kolejnym wersie przekazu – dzięki temu stanie się on bardziej czytelny i lepiej przyswajalny. Świetnie sprawdza się także organizowanie dnia tematycznego – z góry ustala się oraz informuje fanów, że danego dnia, na przykład w środę, pojawi się nowy quiz lub mini sonda. Dzięki temu, fani wiedzą czego mogą się spodziewać, a w efekcie chętniej wracają na fanpage. Te działania należy jednak prowadzić w sposób przemyślany i konsekwentny, gdyż w przeciwnym razie efekty mogą być odwrotne do zamierzonych.

Przypominaj, zwiększaj, targetuj

Wydaje się to banalne, jednak często o tym zapominamy – skorzystaj z funkcji podpięcia ważnego postu na samej górze Twojej osi czasu. Dzięki temu, wybijesz na szczyt główną informację, która jako pierwsza dotrze do Twoich fanów. Drugim, jednak nie miej skutecznym sposobem na przekłucie uwagi, jest opcja wyróżnienia, czyli tak zwanej gwiazdki. Post zostaje poszerzony na całą szerokość osi czasu i – choć powoduje to graficzne rozbicie osi – z pewnością przyciąga on uwagę i wybija się na pierwszy plan.

Kolejną przydatną opcją, która może posłużyć w zwiększeniu zaangażowania na stronie jest możliwość targetowania postów. Dzięki niej, wraz ze swoim postem, możesz dotrzeć szczególnie do tych grup docelowych, które spełniają określone kryteria, na przykład: wiek, zainteresowania, status w związku, język czy edukacja. Oczywiście targetowane posty będą widoczne dla wszystkich na stronie, jednak to od ustawień zależeć będzie wyświetlanie wpisów w aktualnościach użytkowników.

Reklamuj się!

Od dłuższego czasu Facebook wyraźnie kieruje swoje działania w stronę marketingowców – zachęca ich, wy wykupowali reklamy na portalu. Warto więc wykorzystać potencjał, jaki daje reklama, by dzięki niewielkim kosztom dotrzeć do stargetowanej grupy docelowej. Ponieważ opcja promowania znajduje się pod każdym opublikowanym postem, już za kilka złotych groszy możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Dodatkowo, reklamy umożliwiają informowanie fanów o tym, kto z ich znajomych polubił dany fanpage, a to znacząco zwiększa liczę reakcji.

Autor: Maria Biernacka – Social Media & Content Specialist MAGNES.PL