Niemcy to największy po Wielkiej Brytanii rynek e-commerce w Europie. Ponad 61 milionów ludzi ma stały dostęp do sieci, z czego aż 54% ludności to e-klienci, robiący swoje zakupy za pośrednictwem Internetu. Najpopularniejszym narzędziem wyszukiwania jest Google (93%), za pomocą którego miesięcznie jest wyszukiwanych ponad 100 mld stron internetowych. W 2013 roku e-sprzedaż przekroczyła 49 miliardów euro, co oznacza wzrost o 33% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Niemiecki e-commerce, przez brak dominacji portali aukcyjnych, charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem i rozwojem sprzedaży wielokanałowej. Z Multichannel-Strategie korzysta znaczna część sklepów, nie wyłączając tych naprawdę dużych. W związku z dużą renomą niemieckiego handlu oraz dogodnym położeniem, Niemcy są logistycznym i strategicznym partnerem sprzedażowym na całą Europę.