Dobrze przemyślane reklamy na Facebooku potrafią mieć bardzo dużą skuteczność i przyczynić się nie tylko do promowania świadomości danej marki, ale też są konsekwencją wzrostu sprzedaży usługi lub towaru. Dlatego warto to zadanie powierzyć profesjonalistom i agencjom z doświadczeniem, które nie tylko stworzą pasujący do Twojej marki zestaw reklam, ale też będą monitorować wyniki i wdrażać najkorzystniejsze dla Ciebie rozwiązania.

Aby reklama na Facebooku przynosiła oczekiwane rezultaty należy trzymać się paru stałych zasad. Oto niektóre z nich:

  • Grafika ma być przekonująca i przede wszystkim zgodna z tym, co chcesz przekazać. Sama treść jest niestety mało skuteczna, natomiast dobrze dobrana i oryginalna grafika sprawi, że użytkownik Facebooka zatrzyma na niej wzrok i zainteresuje się tym, co się pod nią kryje. W tym przypadku możesz na przykład wykorzystać własne zdjęcie i opatrzyć je chwytliwym i zapadającym w pamięć tekstem.
  • Jasność przekazu. Należy zadbać o to, aby od razu było wiadomo o co chodzi w danej reklamie. W tym celu postaraj się, aby hasło, nagłówek, określane wezwanie do działania było chwytliwe i ściśle łączyło się z tym, co chcesz dzięki danej reklamie osiągnąć.
  • Upewnij się, że grono odbiorców stworzonej przez Ciebie reklamy jest odpowiednie i rzeczywiście zainteresuje jego członków. Trafność dobranej grupy docelowej jest w tym przypadku niezwykle ważna, gdyż im lepiej stargetowana reklama, tym większe prawdopodobieństwo trafienia do potencjalnego klienta.

Jak więc należy targetować reklamy, żeby osiągnąć jak najlepsze wyniki?

  • Facebook daje wiele możliwości, pierwszą z nich jest targetowanie ze względu na lokalizację. Swoją reklamę możemy targetować na cały kraj, a nawet Europę, ale też bardziej lokalnie, np. na mieszkańców Warszawy lub konkretnej dzielnicy w Warszawie. Kiedy prowadzisz gabinet kosmetyczny na terenie Ursynowa nie ma sensu, abyś targetował swoją reklamę na całą Polskę, skup się jedynie na mieszkańcach stolicy i okolic.
  • Targetowanie wg danych socjodemograficznych daje jeszcze większe pole do manewru. Tutaj możesz wybierać spośród wielu opcji i dobierać odbiorów reklamy uwzględniając ich wiek, stan cywilny, wykształcenie i zajmowane stanowisko, wszelkie nowinki z życia i wiele innych. Prowadząc sklep z grami komputerowymi bardziej skupiał się będziesz na młodych mężczyznach, także tych w wieku nastoletnim, ale w tym przypadku nie możesz zapominać też o ich rodzicach, którzy im te gry mogą kupić. Targetowanie wg tych kryteriów daje Ci opcję dotarcia zarówno to pierwszej, jak i drugiej grupy. Musisz wtedy pamiętać o stworzeniu odrębnych zestawów reklamowych.
  • Tworzenie reklamy, uwzględniając zainteresowania potencjalnych klientów wydaje się być najbardziej oczywistą i najprostszą z opcji. Wówczas należy pamiętać, aby nie wybierać zainteresowań zbyt ogólnych. W tym celu lepiej zrezygnować z wyboru ogólnego zainteresowania, takim jest „jedzenie” i wybrać opcję bardziej szczegółową, np. sushi lub kuchnia tajska.
  • Facebook monitoruje nasze codzienne zachowania i wykorzystuje te informacje do kreowania reklam na portalu. Można targetować np. na osoby planujące podróż, lub na te, które właśnie wróciły z urlopu. Tę opcję mogą wykorzystać na przykład właściciele biur podróży lub producenci kosmetyków po opalaniu.

Twórzcie wiele zestawów reklam i targetujcie wg różnych kryteriów. Tylko dzięki temu będziecie mogli porównywać wyniki i wybrać najcelniejszą i najlepiej rokującą grupę potencjalnych klientów. Tak właśnie robią agencje, które na co dzień zajmują się tematyką social media. Praca dla wielu klientów wykształciła w nich zawodową intuicję, dzięki której z łatwością mogą przewidzieć, która grupa docelowa okaże się tą najtrafniejszą.

Autor: Marta Krawczyk – Social Media & Content Specialist MAGNES.PL