Szacunkowa wartość francuskiego rynku e-commerce to 70,8 miliarda dolarów, co plasuje ją na trzecim miejscu w Europie - tuż za Wielką Brytanią i Niemcami. We Francji żyje 65 mln osób i aż 69% z nich loguje się codziennie do sieci. Szacunkowa liczba aktywnych stron e-commerce wynosi 120 tysięcy, a miesięczna liczba odwiedzin stron internetowych sięga 110 mld, przy czym najczęściej wykorzystywanym narzędziem jest wyszukiwarka Google (91%). Średnia sprzedaż online w przeliczeniu na mieszkańca wynosi 1050 dolarów. Łączna liczba transakcji w 2013 roku wyniosła ponad 600 milionów i od tego czasu dynamicznie rośnie - ich szacunkowa wartość wynosiła 51 miliardów euro.

Od czego zacząć pozycjonowanie we Francji?

Działania promocyjne w wyszukiwarce Google warto rozpocząć od analizy docelowego rynku oraz samej konkurencji. W przypadku firm, które dopiero myślą o zagranicznej ekspansji, warto rozważyć rozszerzenie strony o język francuski. Opieranie się wyłącznie na języku angielskim znacząco ogranicza możliwości promocji oraz zawęża grupę docelową.

Jeśli dysponujemy już stroną przetłumaczoną na język francuski, nic nie stoi na przeszkodzie, by porównać treści na naszej stronie z najpopularniejszymi hasłami branżowymi. To właśnie zamieszczane na stronie treści powinny być punktem wyjścia do dalszych analiz.

Jaka strategia jest najwłaściwsza?

Budżet, wskaźniki stron (moc, wiarygodność, autorytet) oraz horyzont czasowy, po którym oczekujemy wyników – to czynniki decydujące o rodzaju strategii, na jaką się zdecydujemy. Jeśli dysponujemy wysokim budżetem oraz posiadamy witrynę w języku francuskim (najlepiej na domenie narodowej lub globalnej), możemy podjąć zdecydowane działania pozycjonerskie, rywalizując na równi z rodzimymi konkurentami rynku francuskiego.

Taka sytuacja należy jednak do rzadkości i zazwyczaj polskie firmy dopiero starają się zagościć na rynku francuskim, nie mając wysokich budżetów marketingowych. W takim przypadku za optymalne rozwiązanie powinno się przyjąć strategię pozycjonowania opartą o hasła z tzw. “długiego ogona”, czyli rozbudowanych słów kluczowych o specjalistycznym charakterze, oraz hasła o średnim poziomie konkurencyjności. Takie działania zapewniają możliwość uzyskania wysokich pozycji w relatywnie krótkim czasie (liczonym w miesiącach) oraz umożliwiają sprawne zweryfikowanie, w jakim stopniu działania pozycjonerskie przekładają się na realizację celów biznesowych.

Warto jednak zaznaczyć, że każdy przypadek powinno się rozważać indywidualnie, biorąc pod uwagę zarówno kwestie techniczne, jak i same aspekty biznesowe. Jeśli chciałbyś porozmawiać z naszymi specjalistami o potencjalnym podboju tak wymagającego rynku, jakim jest rynek francuski, jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Skorzystaj z naszego formularza kontaktowego w zakładce Kontakt.

 

Autor: Piotr Olencki (Linkedin.pl)

BIO: Właściciel agencji MAGNES.PL. Związany z branżą search marketingu od 2002 roku. Szerokie doświadczenia zarówno w branży e-commerce, jak i w międzynarodowych projektach zapewniły agencji MAGNES.PL czołową pozycję wśród agencji specjalizujących się w zaawansowanych projektach SEO.

White satin texture